С книгите пътувам във времето


    Книгите за мен са нещо повече от хоби. С тях прекарвам много време и се наслаждавам на всяка прочетена дума. А след всяка следваща разгърната страница, аз все повече развихрям въображението си и умът ми започва да рисува детайлно картина след картина от сюжета. 
    Възхищавам се на героите, много често им се ядосвам и ми се иска да съм там, за да ги хвана за ръката и да им покажа верният път. Понякога мечтая да съм на местата,  където са те. Увличам се в описанията на просторни земи, замъци, градове и селца. 
    Книгите са моят пътеводител към места, на които мечтая да отида, към времена, за които искам да науча, към светове, които напълно се различават от този, в който живея. 
    С книгите аз пътувам във времето. Последно  преминаха през "1984" г., а днес съм няколко века назад, където имам възможността да се „запозная" с Август II и неговата любовница „Графиня Козел". През това мое пътуване се срещам с много исторически личности и с много измислени, но историите им къде реални, къде плод на въображението на техния създател, носят различни поуки, учат и ме възпитават.
   Разбира се,  пътуването с книгите не може да измести преживяването от истинското пътешествие, но животът няма да ми е достатъчен да обикаля всички места, за които мечтая, а и все още не съществува машина на времето, която да ме върне назад и реално да усетя духа на дадена епоха. Това може да стане, когато се потопя дълбоко в моя книжен свят.
   С книгите мога да живея в миналото, да се наслаждавам на истории от настоящето и да „предвкусвам"  живота в далечното бъдеще. Мога да обикаля чудни и магични земи и да срещна необикновени хора. Докато пътувам,например, се возя на файтон, чувам дрънкането на колелетата му и подскачам, когато минат през някой камък.  Плувала съм  дори с делфините -нещо, което никога няма да направя в реалния живот, защото не мога да плувам. О,а в какви имения съм била...
    С книгите, аз живея още един живот, различен и понякога неразбран от всички, но не мога и не искам да спра това свое пътуване.

Публикуване на коментар

0 Коментари