I Dare You Book Tag

     Докато разглеждах книжните страници във Facebook, попаднах на Блогът на Мели, в който тя беше направила един интересен таг.  За първи път реших и аз да  се включа в тези  така разпространените книжни тагове, тъй като ми се видя доста интересно. Ще се опитам да отговоря на въпросите кратко и точно ( че понякога доста се отплесвам).






     1. Коя книга е била най-дълго на рафта ти?
         Няколко са и още си стоят там. Това са:
                 1. "Стихотворения" от Христо Смирненски;
                 2."Майка" от Горки;
                 3. "Гласовете ви чувам", "Преспанските камбани", "Илинден" и "Железният  светилник" от Димитър Талев;
                  4."Под игото" от Иван Вазов;
                  5. Три тома произведения на Емил Зола;
                 6."Левски" от Яна Язова

     2. Кое е настоящото ти четиво, последната ти прочетена книга и следващата, която ще прочетеш?
         В момента чета "Вещици в чужбина" от Тери Пратчет. Преди това бях погълната от историята на "Тихата вяра в ангели" от Роджър Елъри. А в очакване да я взема в ръце и да се потопя в нейния свят е ""Дива вещица" от Лене Хауърд.

     3. Коя е книгата, която всички харесват, но ти мразиш?
         Аз не мога да мразя книги. Всяка една носи на читателя различни внушения и отключва всякакви емоции и чувства. Както за всеки влак си има пътник, така и за всяка книга си има читател. При мен нещата стоят така: книга, която не ми допада и книга, която ме завладява. Въпрос на вкус!

     4. Коя книга си повтаряш да прочетеш, но вероятно няма?
          Нито една книга не бих прочела втори път. След като веднъж съм изживяла емоциите от разказа и, не бих искала да ги изгубя. Историята вече съм я научила, знам кое след кое следва и просто се губи тръпката на очакването. Но бих гледала филм по книга, която съм прочела.

     5. Кои книги си пазиш за пенсионирането?
         Все още не мисля за пенсиониране :) Но със сигурност на рафта ми достойно място ще заема "Роксолана" от Павло Загребелни

     6. Последната страница:  прочиташ я най-напред или чакаш до края?
          Винаги, когато взема една книга съм на прага на изкушението да прочета тази последна страница. Но не го правя! По- добре да не знам края на историята, докато не я разбера каква е.

     7.Благодарности: загуба на хартия и мастило или интересно от една страна?
         Не чета благодарностите. Те не са предназначени  за мен.Но не мисля, че са загуба на хартия и мастило. Благодарностите са за хората, помогнали в написването и издаването на книгата. Това е признание за тях. И е важно за автора.

     8. С кой герой би се сменил/а местата?
          С Роксолана от едноименния роман за живота и.

     9. Имаш ли книга, която ти напомня за конкретен момент в твоя живот.
          Не, определено не.

     10. Посочи книга, която си придобил/а по интересен начин?
            И тук удряме на камък. Една част от книгите ми са наследени от библиотеката на майка, а другата съм си ги купувала.

     11.Подарявал/а ли си книга по специална причина на специален човек?
          Разбира се. За рожден ден на моя приятелка, която беше изпитала МОМЕНТНО желание да чете.

     12.  Коя книга е била с теб на най- много места?
            Не нося книги с мен. Чета единствено в уюта на дома си. В моето си местенце.

     13. Някоя книга от задължителната литература, която си мразел/а в училище, но не ти се вижда толкова лоша след години?
            Както написах по-горе в поста - аз не мразя книги. Мога да кажа, че изпитвах известни затруднения със старогръцката литература. Не че не я разбирах, но начинът, по който са написани текстовете...

    14. Използвана или чисто нова?
           За мен това няма значение. Стойността на една книга не може да се изгуби дори да е прелиствана много пъти преди да попадне в моите ръце.


     15. Чел/а ли си книга на Дан Браун?
            Признавам си  - не съм. Но има една, за която още се чудя дали да си я взема. Това е "Шестото клеймо".

     16. Гледал/а ли си филм, който да ти допадне повече от книгата?
            Не! Категорично не! Нито един филм не може да ми въздейства така, както го правят думите, написани върху хартия.

     17. Чела/а ли си книга, която те е накарала да огладнееш? Готварски книги, включително?
           Ако не съм яла няколко часа преди да започна да чета, каквато и да е книгата пред мен ще ми пристъргва яко. Е, то това вече не е от книгата :)

     18. В чий книжен съвет винаги би се вслушал/а?
            Бих се доверила на съветите от човек с близки до моите интереси. Също и на такъв, който въз основа на това, което чета си е изградил някаква представа на предпочитанията ми и съобразявайки се с тях ми дава своите препоръки и мнения.

     Това е от мен! Беше ми интересно и приятно да отговоря на въпросите в тага. Имаше такива, които ме накараха да се позамисля , както и такива които ми припомниха за отдавна прочетени книги. 

Публикуване на коментар

0 Коментари